Головна » Організація освітньої діяльності » Виховна робота » Національно-патріотичне виховання


Категорії
Заходи, плани, сценарії по ВР [6]Класному керівнику [15]
Національно-патріотичне виховання [9]Правове виховання [4]
Екологічне виховання [4]Морально-естетичне виховання [9]
Родинне виховання [1]Формування здорового способу життя [6]

Формування патріотичної свідомості. Доповідь Екшмідт І.Й.

03.03.2016, 00:28

Доповідь педагога-організатора Екшмідт І.Й. на тему "Формування патріотичної свідомості у позакласній та позашкільній діяльності через краєзнавчо-пізнавальну діяльність учнів"
 
Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується
В. О. Сухомлинський
 
Метою національно-патріотичного виховання є сприяння вихованню у молодого покоління почуття патріотизму, формування особистості на засадах духовності, моральності, толерантності, забезпечення створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку, реалізації науково-технічного та творчого потенціалу молодих громадян, а також сприяння ефективній діяльності центрів патріотичного виховання молоді .
 
Патріотизм (від грецького «патріс») – це любов до Батьківщини, відданість Вітчизні, народу. Але в умовах українських реалій, коли багато речей викликають у суспільстві негативне ставлення, виховувати справжніх патріотів дуже складно. Чи є сьогодні альтернатива патріотизму? Мабуть, ні. І якщо в суспільстві буде панувати нігілізм, нехтування долею рідної країни, це призведе до бездержавності і ще гіршого життя...

Девіз: Якщо буде світло в душі, буде краса в людини,Якщо є краса в людини, буде гармонія в домі, якщо є гармонія в домі, буде порядок у нації, якщо є порядок у нації, буде мир у світі.
 
           Реалізація пріоритетного напрямку виховання :
    Для педагогічного колективу нашої школи патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.
     Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, набуває сьогодні особливого значення. Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму класі, школі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене. 

    Громадянсько - патріотичний напрямок виховання учнів в нашій школі складається з:
громадянської освіти та громадянського виховання;військово - патріотичного виховання; правового виховання; морально - етичного виховання на основі вивчення традицій українського народу; соціального проектування та учнівського самоврядування;
Вище перелічені складові громадянсько - патріотичного напрямку виховання реалізуються в школі різними шляхами.
Патріотичне виховання здійснюється як на уроках, так і під час позакласної та позашкільної  роботи . Патріотичне виховання - це формування патріотичних почуттів, виховання готовності до захисту Батьківщини, воно покликано спонукати до фізичного вдосконалення, вивчення бойових традицій українського народу. 
Шляхами реалізації громадянсько-патріотичного виховання у позакласній роботі є насамперед тематичні місячники та декади: місячники військово-патріотичного виховання, декада правових знань, Вахта пам'яті до дня Перемоги.
Протягом багатьох років педагогічний та учнівський колективи школи плідно співпрацюють з радою ветеранів. Кожен клас середньої та старшої ланки школи має "підшефних" ветеранів, яких вітає на свята та надає допомогу ( Акція «Грані добра»). До визначних подій в житті країни в школі проходять уроки мужності, години пам'яті, виховні години.
       Вихованню національної свідомості учнів сприяють й інші свята:"Козацькому роду нема переводу", родинні свята до дня святого Миколая, Різдва та Вертепу, театралізовані вистави "Новорічна казка", «Голубий вогник». В напрямку патріотичного виховання в школі , протягом І семестру відбуваються різноманітні конкурси та змагання:
  • Конкурс дитячого малюнка до Міжнародного  Дня миру «Ми за мир у нашій країні» (2-4 класи);
  • Конкурс на кращий плакат «Країна-моя Україна» ( І місце - Гербер Ангеліна-9-В; ІІ місце-Стецо Катерина-8-В; ІІІ місце - Васюта Юлія-5-А);
  • Інформаційні  стенди: «Куруківська трагедія», «День партизанської слави» (Литвиненко Катерина-11-Б), «Підліткові про закон» (Попфалуші Ніколетта-8-Б);
  • Інформаційний вісник «Міжнародний День похилого віку» (Шулте Даніела-8-А);
  • Лист воїну АТО (Лобанов Володимир-10-А), Шулте Даніела  (8-А);
До дня Збройних Сил України та Дня захисника Вітчизни - військово - спортивні змагання учнів 7-8класів, конкурсні програми «Козацький гарт» т а «Веселі старти». В яких переможцями стали: 
І м. - 6-А, 7-Б
ІІ м. - 6-В, 7-В
ІІІ м. - 6-БІ -6-А, 7-Б
 
  • Участь у міській пізнавально-розважальній вікторині «Я-патріот!» (І місце);
  • Конкурс на кращий твір «Правила і закони у твоєму житті» (8-А, 8-Б, 10-А);
  • Виставка – ярмарка   «Знай і люби свій край». В даному конкурсі переможцями  стали:
Могилевець  Соломія, Гера Неллі, Гайдукевич Анастасія (1-А)
Єгорова Ксенія, Комогорцева Аліна, Венк Евеліна (1-Б)
 Гавлінська Дарья (2-Б)
Ганчіч Тетяна (2-В)
Могилевець Софія, Переста Валерія (3-Б)
Рейс Артур (4-Б)
Антонова Анна (8-Б)
 
Своєю оригінальністю та креативністю вразили вироби таких класів: 1 - В, 2- А, 3 - В, 4 - А, 6 - А, 10 - А
  • Науково-пошукова робота. Оформлення фотоматеріалу та життєвого і творчого шляху О. Духновича .
  • Краєзнавча діяльність учнів. Науково-пошукова робота «Архітектурні пам’ятки міста»,  «Художники Мукачева», «Письменники Мукачева», «Історія міста».
  • Відзначення Дня української писемності «Мова моя солов’їна…»
  • Екоправова експедиція «Моє довкілля». Збір фотоматеріалу для створення альманаху «Дзвони тривоги» або «Краса рідного краю». Активними виявилися учні таких класів, як: 5-Б, 6-В, 10-А, 8-Б.
  • Конкурс на кращий інформаційний вісник «Голодомор 1932-1933 р.»: І місце - Немйо Анна -7-Б клас
ІІ місце-10-А та 8-Б класи.
  • Виставка-конкурс «Новорічна  композиція замість ялинки» та «Ялинкова прикраса», де особливо відзначилися своєю оригінальністю та креативністю та особливим підходом до досягнення мети конкурсу учні початкових класів, учні 5-А, 5-Б, 6-А, 7-В, 8-Б та 9-В класів.
  • Велику роль у патріотичному вихованні учнів відіграють також екскурсії. Традиційними стали походи учнів школи  у  музей  «Бойової Слави»
  • Останні  роки наша школа працює за методом проектів. Пріоритетним напрямком в цій роботі є соціальне проектування, яке дає змогу учням брати участь у громадському житті школи та міста:
  • Дослідницько-пошуковий проект «З минулого в майбутнє»
  •  Дослідницький проект  «Формування патріотизму через спадщину минулого»
  • Соціальний проект  "Я – волонтер». Особливо слід, відзначити даний вид роботи, в  рамках якого,  постійно проводяться акції "Милосердя" та надаються суттєва речова допомога, м’які іграшки та солодкі подарунки дітям, що проживають у дитячих будинках або лікуються в обласній лікарні.
      Захист учнями проектів громадянської спрямованості дав змогу привернути увагу учнівдо проблем школи , сприяв вихованню громадянських почуттів, самосвідомості, відповідальності дітей. На рівні школи реалізовуємо заходигромадянського спрямування "Мій край - моя історія жива", "Вибори органів учнівського самоврядування».
Громадянська освіта учнів – це навчання демократії, важливий засіб формування політичної культури. І в цьому напрямку важливою є робота з лідерами учнівської молоді та дитячої організації, які існують у школі.
      В школі працює шкільний парламент, де працюють блоки, що координують патріотичну роботу на рівні учнівського самоврядування. У шкільних стінах виховується  громадянин, який перейме на свої плечі тягар з плечей старших поколінь, діятиме і мислитиме по-новому, нестандартно, буде активним перетворювачем життя.
     Патріотичне виховання є складовою частиною загального виховного процесу, являє собою систематичну і цілеспрямовану діяльність органів державної влади і громадських організацій з формування у громадян високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків. Патріотичне виховання включає у себе соціальні, цільові, функціональні, організаційні та інші аспекти, володіє високим рівнем комплексності, тобто охоплює своїм впливом усі покоління, пронизує усі сторони життя: соціальну-економічну, політичну, духовну, правову, педагогічну, спирається на освіту, культуру, історію, державу, право.
Кожна молода людина є активним учасником розбудови громадянського суспільства, відіграє в ньому важливу роль та несе відповідальність у процесах прийняття рішень на всіх рівнях, які впливають на їх життя, а держава забезпечує доступ молоді до відповідних та необхідних програм та послуг незалежно від статі, географічного положення, соціального, культурного, економічного чинників.
    На сьогодні перед нашою державою стоїть завдання - виховання у молодого покоління почуття патріотизму, формування особистості на засадах духовності, моральності, толерантності, забезпечення створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку, реалізації науково-технічного та творчого потенціалу молодих громадян.
Виходячи з цього, основна ідея полягає у мотивації громадської активності молодого покоління. Це стане запорукою небайдужості як сьогоднішнього, так і прийдешніх поколінь громадян. Найкращою мотивацією до безкорисної суспільної праці є почуття гордості за свою державу, співпереживання за минуле, співпричетність до творення її сьогодення та майбутнього. Саме тому патріотичне виховання молоді є одним з найголовніших пріоритетів молодіжної політики в Україні.
 



Категорія: Національно-патріотичне виховання | Додав: Адмін | Теги: доповідь, Конкурси, виховна робота, національно-патріотичне виховання, краєзнавство, позакласна робота
Переглядів: 905 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожі матеріали
Всього коментарів: 0
avatar